петък, 20 юли 2012 г.

Домашни купешки банички


20 юли, 2012


Пак се повтори старата история. 
АЗ му меся баница, той пък трябвало да излиза. ПАК!
Еми, яде си баничката вряла и по пътя.
Аз, обаче съм горда със себе си.
Най- после, с толкова баничарски опит, който имам зад гърба си, успях да направя баничките почти като купешките!!!

"Почти", защото станаха по-хубави. Не толкова мазни, не така клисави и не с грозна извара като купешките. Станаха просто перфектни! Малки симпатични банички от баничарница, от онези от по 10 стотинки. Големите струваха 20. Мили ученически спомени нахлуха в главата ми!...
От онези години, когато животът изглеждаше толкова прост! И евтин!
Милите ми банички, пренесоха ме във времето със скорост непозната ми досега. Гризках си баничката и не бях в това време! Бях пак ученичка 3-4 клас, в междучасието, токущо излязла от опашката на училищната лафка, с вряла баничка в ръка - малка, за 10 стотинки.

Мисля, че открих новото име на пренясящите ни през времето тунели - казват се "банички от 10 стотинки".  За мен! За друг може да се казват по друг начин, но със сигурност пак ще е свързано с емоции и чувства от детството, тогава, когато всичко опитвахме за първи път и имаше много по-голямо значение, отколкото в който и да е по-късен момент.
Животът тогава ни се показваше в пълните си разноцветности, и ние го приемахме с отворени сетива!
Може би затова спомените от детството са толкова силни и затова все се връщаме към тях, за да открием цветовете, които вече познаваме.