четвъртък, 5 април 2012 г.

Арабски наденички


5 април, 2012

Винаги, когато минавам покрай този магазин, ме напира странното желание да вляза и да зяпам като на изложба. Има толкова различни неща. Държат го едни араби, мисля че са мароканци. Винаги има хора при тях и то не само араби или испанци, но и от други националности. Продават типични арабски продукти, като например чайници, сладки, кус-кус, но рподават и домати, картофи, месо. Изобщо, всичко! Аз съм манячка на подправките и се чудех как да вляза и да питам. Нещо се чувствах неудобно, може би заради незнанието ми относно арабската кухня. По КОледа най-после се осмелих да вляза и да си купя едни следки, които ми останаха в паметта за винаги. Много бяха сладки!!!!!!!!! С такъв зор ги изядох! Аз не съм по сладкото, много бързо ми "натъртва", както казваше баба ми, т.е. натежава ми. Просто се чудя как имахора, които могат да унищожат цяла кутия шоколадови бонбони, когао аз след втория вече се чувствам премаляла. Защо тази реакция моя на организма ми? Напоследък повечче се отварям на сладко, но шоколада продължава да не ме привлича особено. Така че моето първо впечатление от арабското магазинче беше, че май не сме създадени един за друг.
Малко по-късно обаче забелязах, че маслините, които продават, на пръв поглед нямат нищо общо с испанските. Помислих си, че може би сега е момента да изпробвам за втори път връзката ми с арабската кухня. Купих за Нова година маслини и фурми. Фурмите бяха извън всякакви коментари, най-невероятното нещо, което съм яла. Верно, че бяха три пъти по-скъпи от обикновените, но вкусът беше поне десет пъти по-добър. Не, и това не е сравнение, защото изобщо не можеха да се стравняват. Не ставаше дума за пъти, а за нещо коренно различно. Влюбих се в тези фурми! Маслините също бяха на много добро ниво. Бяха мариновани по съвсем различен начин. Испанските са много кисели и най-миризливото, което им слагат е червен пипер. Скучна история. Но пък арабксите ми напомняха много на гръцките маслини, които купувахме в България. Един познат вкус мина през тялото ми и венага разбрах, че това магазинче и аз ще се разбираме доста добре.
Днес всички магазини са претъпкани с народ!!!!!! Не разбирам! Утре е Разпети Петък и е почивен ен навсякъде. Затова и днес магазините работят само до обяд. Но пък са работили цялата седмица. На какво се дължи тази паника?! Сякаш няма да работят цяла седмица! И не само това. Купуват се количества, сякаш идва краят на света!!! Боже, защо? Ами ако наистина дойде краят на света, тогава какво ще правим? Не искам и да зная!
Минах през един магазин, гледам, на всички щандове - опашки. Минах през друг, на 3 метра от първия, пак опашки. За всичко! Аз пък, простата, да не си извадя нещо от фризера снощи! Ми, свикнала съм да купувам прясно! По-вкусно е! На мен не ми пука, мога и само чушки да ям, но мъжете ми? Особено единия е хищник за двама. Нещо протеиново трябва да се измисли от някъде. Излязо и от втория магазин, твърдо решена да НЕ вися на опашките, за каквото и да е!
Минавам покрай арабското магазинче и що да видя? Има двама души!!!! Ама не е за вярване! Поне едно пиле ще взема. И само пиле не взех. Хареса ми всичкото месо, имаше чудесен вид. За миг вегетарианските ми чувства се върнаха, но трябваше да ги оставя настрана, не само защото момчетата трябваше да хапнат месенце, а и защото наистина изглеждаше страхотно! Телешкото направо беше за снимка. Като добра готвачка, каквато смея да се нарека, отличното качество на продуктите не може да мине незабелязано. Взех и агнешко за неделя, и телешко за днес или утре, и едни много апетитни наденички пак за днес или утре.
Питам аз арабина:
-Това какво е?
-Наденички.
-Да, де, ама от какво месо?
-Телешко, мазнина и много малко, ама много малко агнешко.
-Добре. Дай ми малко, половинка. За проба.
И пробата ще я повторим! Мазни са, верно, много мазнина пуснаха. И много миришеха на агнешко, а всички знаем как може да мирише агнешкото! Но пук подправките, които бяха сложили, бяха неверочтни. Нямах време да се замислям и да анализирам какви са точно, но успях да доловя джоджена, червения и черния пипер. Може би това е било всичко... Но бяха страхотни, само дето бяха толкова мазни. Мисля да им предложа да направят същото, но без агнешко или само от пилешко. И да го нарекат "обезмаслени наденички". Ще имат още повече фенове, оперделено!