вторник, 17 юли 2012 г.

Гиганска мекица на тиган


17 юли, 2012


Онзи ден синът промърмори, че отдавна не сме били яли мекици. Разбрах намека и тази сутрин станах да бъркам.
И тъкмо втасаха и щях да започвам да ги пържа, когато се появява синът и казва:
-Ех, мамо, това кога ще стане?
-Венага. Започвам да ги пържа и можеш да започваш да ги ядеш.
-Ех, ама аз трябва да излизам...
-Е, аз откъде да знам! Защо не ме предупреди вчера, можех даже да те събудя. И кака така трябва да излизаш, а си още по пижама?!
Нищо! Забра две-три мекици наведнъж и избяга.
И аз останах с питанката на устата:
-Какво да го правя сега това тесто!!????
Мъжът хич не се притесни, придърпа чинийката към себе си, направи си айрян и се паркира до мене. Аз пържа, той яде! Да, ама тестото за трима, а не за двама, т.е. За мъжа. И той си има някакъв лимит на стомаха. По едно време се предаде, каза:
-Не мога повече!
Мъчно ми стана за тестото. Какво да го правя?! И изведнъж ми блесна една идея! Защо да не го разпльоцкам като питка на тигана и да му турна капака, за да бухне хубавичко. Само трябва да е по-лекичък огъня, за да се опече отвътре.
Така и направих! Само че излях манината, за да не натъртва и оставих тигана само намазан с мазнина. Постелих отгоре тестото, което лека полека разстилах с намазнени пръсти. Захлупих го с капака и намалих котлона на минимум.

Стана чудесна питко-мекица. За закуска за утре ще му я направя цепната и напълнена със сиренце.  Ех, на мама! Мекикоядчето! Дето не можем да си синхронизираме действията с желанията! От ЕГН-то ще да е!