вторник, 25 октомври 2011 г.

Царевично пиле с нещо... За закуска яйце с трици


21 октомври, 2011

Вчерашната леща ме опияни. Не толкова с вкуса си колкото с промяната в  поведението на моят любим. Така че, днес съм решила да оставя инициативата отново в нвговите ръце. Вчера като се връщах от демонстрацията в една месарница видях чудесни пилешки бутчета от пиле дето се е хранило само с царевица. Това месо има съвсем различен вкус, с повече характер, а и на цвят е леко жълтеникаво. Има хора, на които този вкус не им допада много, но аз съм му много фен. Може би защото ми напомня на пилетата дето баба ни изпращаше от село. Разбира се много са далеч от този вкус и вид, но все нещо има.
Двете бутчета още вчера следобяд бяха обескостени и нарязани на парченца, сложени в подправки и сол и, в хладилника.
Днес моите момчета могат да импровизират с какво да си ги приготвят, а аз мога да се върна за обяд на готово.
Няма защо да крия, харесва ми да се впускат в готвенето. За мен е истинско удоволсвие, но когато мозъкът ми е зает с други мисли, както е в момента с представлението, ми е досадно да мисля всеки ден какво да готвя. Особено и когато няма достатъчно пари, за да се отпуснеш, а трябва да измисляш формули, как с малко да нахраниш много.
От вчера остана леща, но мисля, че ще я оставим за събота. Днес мъжът е на тренировка и не е подходящо, знае се защо.
Аз трябва да ходя да видя какво ще правя с този спектакъл, че ми се пържи яйце на главата. Като казах яйце, я да си забъркам едно с трици, че много го обичам.
Яйцето с трици е много хубава закуска. 
Разбива се едно яйце с миксера на пяна. След това се добавят 3 супени лъжици овесени трици. Леко се разбърква и се изсипва в нагорещен тиган само леко намазан с мазнина. А на скарата за сандвичи става много смешно, защото е като палачинка на акордеон. Мога да си я намажа със крема сирене или да сложа парче шунка или просто нищо. Много интересно ядене. Когато не ядях хлаб (и аз като всяка жена съм минала през много диети) ми служеше вместо хляб и си правех сандвичи по този начин. Забърквах и повече яйца, но махах жълтъците, че са доста мазнички. Да, огладнях, докато го пиша това.
Яйце с трици! Едно време това ядеше прасето на село, само че с коприва вместо яйце!
...
Дааааа... Невероятно е как инициативата провокира въображението. Беше сготвил комлект обяд. Супа, ориз и пиле със зеленчуци. Беше вкусно, много вкусно и изнендващо добре балансирано. Браво мъже!