вторник, 21 август 2012 г.

Бърза и нервна сьомга


21 август, 2012


Нямаше време за нищо! Даже за мислене. Или поне аз така си мискех. Или просто бях толкова гладна, че нямах време. А може би всичко това взето заедно.
Сутринта рептиции, мъжа наляво-надясно, бабата ранена. А аз гладна!
Набързо спретнах крем супа от един останал бульон от кокали и остатъците от вчерашното общо творение. Така де, няма да се изхвърля!
Сьомгата си беше готова нарязана, та поне нея нямаше какво да я мисля. На тигана и толкоз! Запретнах ръкави и забързах.
По едно време се появява сина. Питам го:
-Днес ще излизаш ли?
Не ми отговаря. Повтарям въпроса. Пак няма отговор.
-Не мога да те погледна, отговори ми с думичка - и продължавам да готвя. Нервна и забързана.
-Кажи ще излизаш ли?
Глас в пустиня. По едно време се обръщам да го погледна, отлепвайки поглед от тигана и гледам, че се подхилква, гледайки към баба си.
Такъв шамар изяде зад врата! Бабата ми беше далече и се смилих, че беше ранена. И си замълчах. Но синът го отнесе. Сигурно от години не бях го плесвала, но днес направо си го изрпоси, а и не улучи времето кога да се майтапи.
-Ако ти задавам въпрос, то е заради нещо, а не защото ми се заебава в момента!
Изчена от полезрението.
Ядосах се.
-Жена, що си нервна?
-Вместо да дойде и да попита: "Мамо, мога ли да помогна с нещо?" , той мълчи като пукал и ми се хили зад гърба.
-Спокойно, ела тука да те целуна.
-Чакай малко, че съм с ножа!
Оставих ножа и се приготвих да си получа целувката. Гушна ме и ме целуна наистина. Та малко се поуспокоих. Бях прегладняла!!! И добре че беше таз целувка, та да дам на сьомгата малко по-весел характер. Бях я отупала с малко брашно и сложила директно на тигана. Ама след целувката, като я обърнах, й сложих и винце, и салвия, и черен пипер, и лимонче, и сусам, че даже и соев сос на финала.
Какво ли не прави една целувка!