неделя, 5 август 2012 г.

Шампанско с грозде и банички


1 август, 2012


Първи ден след ваканцията, първо четене на текст.
Това трябваше да се отбележи! Като се чухме с мъжа вчера, той каза, че трябва да гръмнем шампанско. Да, бе! Да не е Нова година?! Но пък от друга страна, защо не? Шампанското дава един празничен отенък на нещата. Прави денят различен. Нов! Едно е да пиеш бира, друго, вино, а за шампанско да не говорим!
Аз не обичам тази напитка. Нещо не ми влиза в диапазона. Предпочитам чаша вино или добра домашна ракия. Но тук случаят изобщо не ставаше дума за моите лични вкусове! Трябваше да погледна нещата през очите на другите. Трябваше да променя техния ден, не моят. И за това се реших да купя бутилка добро шампанско, а не от ония дето боли глава. Даже изрових начин да го охладя, че да пиеш топло шампанско през лятото си е чист грях! Добре, че имах подръка добри приятели с хладилници...

Снощните банички бяха опаковани сутринта и чакаха реда си в ателието. Тайният ми план беше да свършим с първото четене, с беглия анализ, да минем по веднъж песните и след това тайно да приготвя масата и да гръмнем шампанското. Малко ми се объркаха плановете с чашите, защото бях убедена, че има едни изостанали от някакъв купон в локала, но се излъгах. Трябваше да тичам за чаши, та малко се развали изненадата. Но пък девойките ми не са от онези, дето се стряскат от такива глупости.
Шампанско, грозде, бадеми и микро-банички. Направо си беше лукс!
Така трябва! Каквото началото, такъв да е финала!!!