сряда, 21 март 2012 г.

Гювечa с ориз или с картофи


19 март, 2012
Знам, че имам зеленчуци, ще направя манджа, но въпросът е с ориз или с картофи. Вечният въпрос! Ориз или картофи. Абе, замислих се. Гювечът незнам какво е точно. Знам, че се слага всичко, каквото имаш, затова се казва гювеч. Но ако се направи с ориз, е славянски гювеч. Ако е с картофи, е яхния. Къде е тогава гювеча???
Разкъсваха ме тия мисли, чудех се как да сготвя, кое да сготвя и пред погледа ми се мярка мъжът! Ето кой ще ми реши проблема! Надавам вик за помощ:
-Мъже, помогни ми бе!!!!
-Кажи! -стресна се пък той, като че ли става въпрос на живот и смърт.
-Какво да сговя, кажи! Помогни! Зеленчуци с картофи, или ориз със зеленчуци. Има хубав хляб...
-Картофи - не ме остави да се доизкажа, явно от страх да не се улея в обяснения.
-Оф, благодаря!...
-Това ли беше?
-Да. Айде, чао, че имам работа!
Толкоз. Какво да се обясняваме повече?! Започнах да режа зеленчуците и се сетих, че за мен тази манджа е супер, с моите вегетариански помисли напоследък, но момчетата нещо месно трябва да хапнат, мъжа не толкова, но детето сега расте, трябват му клетки! И то много!
Не ми се ходи до магазина, я да надника в склада. Някаква замразена кайма стои в ъгъла от баяяяя време. Айде, вън!  Смелих на ножа лук и добавих 2/3 от месото и също го смелих. Стана на сива каша. Защо така? Нищо не ми беше ясно, кое й даде този грозен цвят? Добре че като се смеси с останалото месо и като се опече, няма да има и помен от тази грозотия. Бързо подправките, че ме дразнеше даже миризмата на месо!!! Направих им едни пльескавици, да се радват. Гювеча се печеше във фурната на спокойствие и чакаше момента си.

Това ни беше обяда, никакви супи, ни салати. Само добавих една лъжица бито прясно сирене, за да освежи картинката.  Изобщо не е традиционно, но пък е вкусно и здраволовно! Пък!!!