събота, 14 април 2012 г.

Козунаци по погрешка!!!


14 април, 2012
  
Днес се УУУУУУЛЯХ! И ядосах много!
Нищо не ми вървешв още от сутринта! Първо се започна с яйцата. Тукашните яйца са много крехки и се чупят много лесно. От 3 дузини яйца едва половината оцеляха. Добре, преглътнах го. После обаче се продължи. Боите започнаха да ми правят номера както си искат. Цяла сутрин ми отне да боядисам едни нищо и никакви 20 яйца!!! Ядосах се! И се изморих.
За обяд направих една нежна крем-супичка от зеленчуци и за второ макарони с доматен сос. Трябваше да са постни, ама ми стана жал за момчетатаи им сложих едни мини кюфтенца изцъркани от едни изостанали наденички.
Бързо свършихме и след обяд трябваше да се заемам с козунаците.
От скоро се научих да ги правя и още им се радвам. Но днес не очаквах това, което ми бяха приготвили.
Замесих си дозата и сложих тестото да втасва кротко в печката. И седнах да проверя дали не съм проспуснала нещо. Що ли ми трябваше. Веднага открих, че съм пропуснала една много важна стъпка - да шупна предварително  маята заедно с млакото, малко брашно и щипка захар.
Как можах!!! Толковва пъти меся, толкова питки, хлябове и други подобни съм месила и да пропусна нещо толкова важно. Надниканах във фурната и видях, че тестото си стои така, както го бях оставила. Не се беше наддигнало ни сантиметър. А беше минало вече почти час. Стоях замислена пред фурната и се чудех какво да правя. Така ме заварва мъжа. И кой знае каква физиономия съм имала, за да ме запита загрижено:
-Какво стана? Какво ти е?
-Забравих нещо важно.  И сега май ще трябва да започвам отначало...
-Толкова ли е страшно?
-Още не го знам, но не се навдига. По-добре да започвам. Добре, че имам още продукти.
И започнах, какво да правя? Този път обаче всичко както трябва. И тъкмо свърших, поглеждам несполучливото първо тесто, и що да видя!!! Хукнало нагоре!!! Еми....ще има двойно количество. Бях обещала на едни приятелки, така че нямаше страшно. Щеше да има повече. Карай!
Станаха козунаците, вкусни станаха. Яйцата бяха домашни и си личеше и по цвета, и по вкуса. Направо си докарваха на домашни яйца. 

Още щом стана 12 часа и ги започнахме. "Грабвайте ножа!", някой си изкряска и топлите козунаци изчезнаха завчаска.
Така беше. Аз пък си мислех, че ще са много. Извода от цялата тази история е, че козунака може да стане и без да се шупне предварително маята, НО трябва повече време и търпение. Това е то!