петък, 4 май 2012 г.

Измишльотина с кори и къри


4 май, 2012

Днес измислих нещо страхотно! Ще си опиша подробно как се стигна до резултата, защото е много интересно.
Започна се от сутринта. Не ми се излизаше от къщи и това си е. Бях се заклещила на компютъра и не можех да стана. Когато едно нещо тръгне, или поне даде знаци, че може да тръгне, трябва да се използва момента докрай. Така знам аз от свеки. "Ако крене, иде. А кад не иде, да га убиеш не мож да крене." Простичко.
Та и аз така, хванах момента и не исках да го испускам. Само от време на време си мислех:
"Охххх, а трябва и да готвя, а нямам какво. Трябва да ходя до магазина, а не ми се иска."
От една страна, защото ми се бачкаше, а от друга защото не ми се харчеха пари. Нещо много захвърчаха напоследък и това не е добре.
И само в някоя от тези паузи прехвърлях наум какво имам в хладилника и във фризера и как може да се изкомбинира.
Положението беше следното:
Безброй кутийки от кокалено пилешко месо във фризера. Остатърци от кърито от вчера плюс ориза. Половин тиквичка, половин патладжан, половин червена чушка. Лук и картофи колко искаш....
Дааааааа. Искаше мислене. А нямаше време - работата върви, та пушек се вдига! Най-после към 2 часа, в последния момент значи, станах с мъглявата идея, да забъркам месото от две кутийки с една глава лук и един настърган морков, да прибавя кърито от вчера и ориза и да напълня с това нещо друго нещо. Само кое да е това нещо?
Това дето е подходящо за пълнене са тиквички, чушки и патладжан. И от трите имам по малко и не става. До магазина бях решила категорично, че няма да ходя. Не заслужават! Тогава, какво?
Седях и гледах бърканицата пред себе си. Кърито, което добавих не беше достатъчно, за да даде вкус, така че се наложи да сложа още нещо.
Бръкнах в хладилника за сметана. Леле, и сметана няма!!! Имам консерви кокосово мляко.
Тук ще вметна няколко заслужени реда за този странен за европа продукт. Фантастично е! Толкоз по редовете. Коренно променя вкуса на яденето. Прилича на сметаната и може да се замени с нея, но резултата е само приблизителен. Аз избягвам да го слагам не защото не го обичам или защото е доста калорично, не. Просто в близките до нас магазини не се продава и трябва да ходя доста далеч, за да си го купя. Т.е. от чист мързел.
Но днес друг един мързел и малка доза инат не ми даваше да мръдна ни до магазина на ъгъла. Запекла се бях като магаре на мост, като картоф в ауспух, като бабичка на плажа. НЕ! И трябваше да прибегна до запасите в бункера. Досвидя ми се, но какво да се прави, понякога се налага. Кокосовото мляко съвсем промени картинката. Една супена лъжица брашно, за да се сгъсти леко, че ориза само не беше достатъчен. От тигана ме гледаше перфектната плънка от пилешко къри с ориз, само че все още не знаех какво ще напълня с нея!!! По едно време дори си помислих, че то може и така да се яде. Какво толкова?! За можене може, но просто си личи, че не е довършено.
И тогава една светлина огря мислите ми! Беше светлината на хладилника, но на мен ми се стори небесна! Имам кори!!!
Не ми дават да ги използвам за баница, не ставало баница, ами друго нещо. Е, за къри тогава стават.
Извадих една тавикча, намазах я с масло и взех да нареждам кори, като ги мажех през пръсти с масло. Наредих едно 4-5. След това изсипах плънката. Завих я с корите дето излизаха отвън и отгоре наредих още 2-3 кори, намачкани, за по-интересно. Докато редях тази красота, печката беше загряла. Бутнах го вътре и седнах пред фурната да гледам, като пред телевизор. Нищо особено не ставаше, онова нещо, както и да се казваше то, си се печеше, както толкова други неща, които се пекат. Не знам какво очаквах толкова да се случи, май просто нямах търпение да видя крайния резултат.
И трябва да кажа, че се гордея с тзаи измишльотина.
Коментарът на мъжете беше кратък:
-Ммм, баница с ориз. - компетентно отбеляза големият.
-Не е баница!!! - обидих се.
-Е, какво е?
-Не знам, ама не е баница. Виж, че има кори само отгоре и отдолу. Другото е плънка. Нещо като киш, ама и киш не е, щото киша е с яйца и се използва друго тесто. Незнам какво е. НО баница не е!
-Яде ми се бюрек - сложи край на спора синът - А каква е разликата между баница и бюрек?
-Да ти кажа честно, сине, и аз незнам. Питах баба ти, и тя неможа да ми обясни, само каза, че е друго. Бюрека май има повече яйца, а баницата е само със сирене. Не съм сигурна.

Както и да е, както и да се нарече това нещо дето го ядохме днес, беше изключително вкусно. И много калорично! Нищо, ядохме го без хляб. Само салата!