понеделник, 28 ноември 2011 г.

Салатка за свекърва


24 ноември, 2011

Какво ще е днес?
Ох, четвъртък! Значи белтъци...
Свеки от преди три години е на диетата на Протал. Отслабна 14 килограма, стана като момиченце, чувства се прекрасно. Каза, че не е била на тези килограми от както мъжът се е родил. Значи доооооооооооооста години. И сега е много горда със себе си. Спазва си диетата, пази си трудно спечеленото тегло, а четвъртък е вече "свети четвъртък".
- Какво ще ядеш ти, свеки?
- Ами, ако има пак от оная рибка, суровата, че много ми хареса!
- За тая салата рибата трябва да е много прясна, ако има, ще ти взема, ама не гарантирам. Абе, ще видя какво има...
И запраших към магазина.
Стигам там и какво да видя, чудесна риба! Паламуда пресен, скумрията прясна, какво да взема?
И докато седях и се хипнотизирах от тая гледка, ми дойде реда и ме пита рибарката:
- Какво да бъде?
- Ами, паламуд...май...Да!
- Как даго приготвим?
Ох, какво да й кажа?... Ами ако не е толкова прясна колкото изглежда? Тома неверни, докато не го помирише и не пипне, не вярва!
- Айде само ми я отвори, не ми махай нищо. (знам ли, може да ми потрябва?)
Ей, не е лесно, голямо мислене падна!
Връщам се в къщи, пльосвам рибата на масата и запалих цигарка. Я да помиришем? Да! Много добре!!! Става за онази салатка! Суровата! Свеки вече я видях как се облизва като котарак отстрани. Питам:
- А да я направим на фурна? (за мене е най-лесно, малко сол, малко черен пипер, фурната на 250 и айде готово!)
- Ами, може, което е по-малко работа за теб.
Слушам я и знам, че сърцето й иска салатка, ама ме жали.
- Е, за мен най-лесно е във фурната, ама не всеки ден има такава риба.
Запрятам ръкави и започвам да пощя костите. Как да оставя свеки без салатка? Толкоз я хареса предния път и само ме пита дали има от онази риба. Айде, ще се кьоравим, няма как!
Чистенето е бавна и пипкава работа. Особено ако рибата е прясна, по-трудно се махат костите, защото месото е доста стегнато. Но пък резултатът е неповторим.
Сок от лимон и половина, сол и черен пипер. Накиснах в тази маринада рибата, изчистена от костите и нарязана на малки филенца. Половин час! Не повече! Пое си всичката киселина, побеля и стана за чудо и приказ! После само прибавихме една глава лук, нарязана на по едричко, 6-7 мариновани краставички и край! Да, прегреших с малко зехтин, защото стана малко стричаво, та имаше нужда да се смаже малко. Свеки се съгласи, щом е малко!
Мина четвъртъка! Момчетата ядоха каквото оставаше от вчера, имаше крачета за единия, сармички са другия, не останаха гладни.
А ние със свеки отслабнахме  с килце! Ха-ха!